Queenstown en omstreken

9 maart 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Op woensdag 9 maart zijn we vanuit Lumsden naar Queenstown gereden. Hier waren we net vóór de middag. Het was er op dat moment al zo druk dat we zeker een half uur hebben moeten zoeken naar een plaatsje om de camper te kunnen parkeren. Toen we dit eindelijk gevonden hadden zijn we het centrum(pje) ingelopen en hebben we hier kort wat rondgekeken. Queenstown staat bekend als de bakermat van de extreme, adrenaline verhogende sporten en aktiviteiten. Bungyjumpen, skydiven, heli-hikes, bush-swings,..etc.etc. Wat vóór aanvang van deze vakantie al op het verlanglijstje stond wat dat Roel een tochtje zou maken met een Jetboat. Dit kun je vanuit Queenstown op verschillende lokaties doen. Het een best een beetje uitzoekwerk waard om de juiste aanbieder uit te zoeken.

Vanwege het mooie weer moest er snel beslist worden en was het zelfs even rennen om de bus te halen die naar de startplaats in Skippers Canyon reed. Het is niet zo vreemd dat het verboden is om met gehuurde voortuigen over Skippers Roas te rijden. Echt levensgevaarlijk maar wel ontzettend gaaf om er toch te kunnen zijn. Hier kon echt elk foutje fatale gevolgen hebben. Na deze rit die al zeer de moeite waard was werden de zwemvesten uitgedeeld en werden er wat veiligheidsinstructies gegeven over de “rondvaart”. Toen de motor van de jetboat gestart werd was al snel duidelijk dat dit spectakel zou opleveren. Met een vaartje van zo’n 85km/uur ging het rakelings langs rotswanden en in het water gevallen goudzoekershuisjes. Enkele 360 graden spins erbij en het feest was helemaal compleet! Waauuuw! Tijdens de kleine rustmomentjes wist de schipper (of was het coureur?) aan de hand van wat plaatjes te laten zien dat we aan het varen waren door een van de filmsets van de filmserie Lord of the rings.

Na zo’n 3 uur bezig te zijn geweest met deze activiteit troffen we elkaar weer in het centrum van Queenstown waar we op aanraden van veel mensen die we hebben gesproken nog hebben genoten van het fenomeen Fergburger. Niet voor niets stond er een ontzettende lange rij met hongerige mensen voor de deur van deze hamburgertent. We hebben nog nooit zo’n lekkere burgers gegeten.

Na deze 2 plaatselijke hoogtepunten vonden we het tijd om Queenstown te laten voor wat het was en beloten we ergens buiten de stad een plaatje te zoeken om te overnachten. Dit werd uiteindelijk een overnachting aan Lake Hayes. (wederom een gratis campingplaats die ons uitgavenpatroon van de laatste dagen enigszins zou rechtvaardigen)

Een dagje later gingen we in Arrowtown op zoek naar het grote goud,… Daar was in het verleden veel goud gevonden. Met een beetje geluk lukte ons dit ook en was er geen vuiltje aan de lucht.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eef:
    14 maart 2016
    Ik leep un bietje achter met leaze... maar bun hulemoal beej
    Wat un super toffe avonturen heb geej al beleaf en fantastische foto's!!

Geneet dr nog van

xx
  2. Hans:
    15 maart 2016
    Allereerst, Roel, gefeliciteerd, drei kier ellef.
    Geweldige verhalen en foto's.
    Kan niet wachten om het hele fotoboek te zien.
  3. Ellie en Loe:
    15 maart 2016
    Allereerst proficiat Roel. Maar als ik t goed gelezen heb is deze reis al een heel groot feest Wij genieten mee door jullie chique verhalen te lezen. N hele fijne verjaardag en nog n super reis samen !
  4. Shirley:
    Hee Roel,
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Cheers!
    Fijne reis nog verder, amuseer jullie!
  5. Pap en mam:
    16 maart 2016
    Alweerr een paar geweldige verhalen. We genieten er iedere keer weer opnieuw van. We zien ons zelf ook iedere keer weer met een campertje rondtrekken. Wat is dit een onvergetelijke vakantie.
  6. Dorien Cox:
    16 maart 2016
    ha Roel en Lindy,

Roel proficiat zeg!!
    Heel apart om in zo'n prachtig land je verjaardag te mogen vieren.
    Geniet samen van deze geweldige reis!!

groetjes Dorien