Laatste dagje Sydney en terugreis

6 april 2016 - Reuver, Nederland

5-4-2016

Vandaag was dan echt de laatste vakantiedag van een 6.5 weken lang durende trip. Omdat het vandaag erg lekker weer was het plan om hier nog even rustig van te genieten. Voor de laatste keer deze vakantie kregen we onze spullen net in de tassen. Na het tijdelijk opslaan van onze bagage en het uitchecken bij het hotel zijn we naar de haven gelopen om vanuit hier de passagiersferry te nemen. Waarheen? Maakte niet veel uit. Als het maar in de planning paste zodat we om 15.30 terug waren bij het hotel.  Uiteindelijk hebben we enkele rondjes langs de diverse stophavens van 2 verschillende ferry-lijnen gedaan en zijn we niet van boord geweest. Inchecken, in de zon gaan zitten, je de ogen uitkijken van hoe Sydney er direct naast het centrum uitziet, en weer terug varen. Het leuke is dat je de hele dag kunt varen, treinen of bussen voor max. 15 dollar. Omgerekend waren dit zo’n €10. (we kwamen er op onze vertrekdag overigens achter dat op zondag, de dag die we geen gebruik maakten van het openbaar vervoer het maximumbedrag  2.50 dollar is.Kortom, voor zo’n € 1.80 ben je klaar als je de hele dag door de stad wil crossen.)Dat zijn nog eens prijzen.

Zoals gezegd moesten we om 15.30 bij het hotel zijn omdat de airportshuttle ons met onze plunje naar het vliegveld zou brengen. Na een rit van ruim een hal uur kwamen we hier aan en hebben we ook hier nog even van de zon genoten. Om 18.45 vertrok ons vliegtuig voor een 9 uur durende vlucht naar Bangkok waar we na een tussenstop van een uurtje direct weer door zouden vliegen naar Dubai.

6-4-2016

Na vanuit Sydney zo’n 17 uur te hebben gereisd kwamen we om 06.00 ’s morgens in Dubai aan. We lekker als je dan buiten komt en het is al zo’n 20 graden. In Bangkok waren we midden in de nacht heel even in de vertekhallen van het vliegveld waar het toen nog 30 graden waren en het heel erg benauwd en vochtig was.

Omdat we in Dubai pas om 14.45 vertrokken met onze laatste vlucht naar Nederland zijn we nog maar even met het perfect geregelde treinsysteem de stad in gegaan en hebben we even gecontroleerd of de Burj Kahlifa en de Dubai Mall er nog lagen.  Toen we hier een tijdje hadden rondgelopen vonden we het wel erg warm worden (ca. 30 graden) en besloten we alvast terug te gaan naar het vliegveld om hier nog wat meer te zien van het enorme luchthavenbedrijf. Ongelofelijk hoe groot het hier is en alles loopt gesmeerd en is overduidelijk aangegeven. Daar kunnen ze in Bangkok wel wat van leren.

Ook vanuit Dubai naar Amsterdam konden we genieten van een prima vlucht. Wanneer de gezagvoerder van de vlucht heel leuk wist te melden dat het in Nederland “very clouded en around 10 degrees Celcius” is kwamen we  pas echt tot besef dat het niet lang meer duurde tot we weer voet op Nederlandse bodem zouden zetten. Net na 20.00 landden we veilig in Amsterdam en konden we onze bagage die we sinds Sydney niet meer hadden gezien voor de laatste keer gaan zoeken.

De taxi vanuit Reuver was al gearriveerd en we waren blij toen we met onze korte broeken aan, de auto hadden gevonden. Nog 2 uurtjes en we zouden echt thuis zijn.

In totaal hadden we er zo'n 39 uur over gedaan om vanuit ons hotel in sydney thuis te komen. Een lange reis, maar het was het dik- en dubbel waard.

1. Bart:
    12 april 2016
    Hee wereldreizigers,

Natuurlijk even schakelen voor jullie met zo'n jetlag maar om je reisverslagen naar 5 en 6 juni te dateren gaat wel erg ver.....
    Welkom thuis!

Gr. Bart