Een korte tussenstop in Sydney

28 februari 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

En dan sta je na ongeveer 8 uur vliegen vanuit Singapore ineens in Sydney. Nu komt onze eindbestemming Nieuw Zeeland toch wel heel dichtbij, nog maar één vlucht te gaan en dan zijn we er. Alhoewel we er vanavond pas een weekje op hebben zitten, zijn we voor ons gevoel al een paar weken weg. We hebben al zoveel gezien en beleefd, wat gaat ons dat nog brengen deze reis?

We hebben hier in Sydney ongeveer 12 uur te overbruggen voordat onze vlucht naar Nieuw Zeeland vertrekt. Om deze op het vliegveld door te brengen, vinden we te lang. Dus we besluiten met het openbaar vervoer richting de stad te gaan. De prijzen zijn hier wel iets anders dan dat we de laatste dagen gewend zijn. Hier hanteert men meer de prijzen zoals wij ze in Nederland kennen. Met dat verschil dat men het hier beter geregeld heeft en elk kwartier een lekker gekoelde trein, op tijd komt voorrijden. We willen niet naar het centrum zelf gaan want dan hebben we op de terugweg, dan zijn we hier immers nog 4 dagen, alles al gezien. Ook weten we al dat we het vandaag misschien toch een beetje rustig aan moeten gaan doen. We hebben namelijk de dagen in de steden al behoorlijk wat afgesjokt en het tijdsverschil brengt ons nu ook even niet heel veel goeds. We leveren 3 uur van onze tijd in en hebben allebei in het vliegtuig maar anderhalf uur geslapen en dat is toch echt te weinig merken we.

We stappen uit bij Museum station omdat hier ook een mooi park ligt, waar we even rustig wat kunnen eten en drinken. Maar als snel merken we dat hier ook een slaapje niet verkeerd is. Ook dat moet kunnen, want we hebben nu eenmaal vakantie en vandaag tijd genoeg. Om 18.45 uur vertrekt het vliegtuig vanuit Sydney naar Nieuw Zeeland, zodat we na een korte vlucht van ongeveer 3 uur om 23.50 uur lokale tijd in Nieuw Zeeland zullen arriveren. Dat wil zeggen bij jullie 11.50 uur zaterdagmiddag.

Let’s go!!

1. Pap en mam:
    28 februari 2016
    We hebben samen de foto's van jullie logboek bekeken. Oma wil ook wel naar Dubai. Ze vond het prachtig!
  2. Huub Levels:
    28 februari 2016
    mooi om te lezen, jullie eerste indrukken. Geniet er van.
  3. Wendy:
    29 februari 2016
    Hee Lindy en Roel,
    Gaaaaf te lezen waar jullie zijn en wat jullie beleven, al helemaal op de manier waarop jullie schrijven (serieus, zou overwegen een trilogie, zoiets als '50 tinten wereldreis' uit te brengen. Of suggereer ik hiermee hele rare reacties tijdens het lezen van jullie verhalen, dan moet ik jullie toch teleurstellen (totaal uit verband :-) ).. maar boeiend verhaal dat jullie neerzetten, LEUK!!!)
    Ben vooral ook benieuwd hoe lang jullie erin slagen de diverse hotels te blijven vergelijken met Nederlandse hoogtepunten in dagtoerisme...
    Njoy!!!
    NB Heel uitgekookt Lindy (dat gevoel al een paar weken weg te zijn door al die cultuurchocken) (b)lijkt je vakantie toch 10 weken!!